- 75 % to różnica pomiędzy ceną wywoławczą za m² tego mieszkania a średnimi cenami ofertowymi mieszkań z tego miasta/dzielnicy z ostatnich 2 miesięcy
Oferta przeterminowana
WYCIĄG Z OGŁOSZENIA
o II przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż zabudowanej
nieruchomości położonej w Bielsku-Białej przy ul. Zdrojowej 6
wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste na okres 99 lat
działki stanowiącej własność Gminy Bielsko-Biała
Oznaczenie nieruchomości dz. 144/10 obj. Kw XXXX/XXXXXXXX/X
obręb Górne Przedmieście
Powierzchnia nieruchomości 2491 m2
Powierzchnia użytkowa budynku 803,63 m2
Przeznaczenie nieruchomości usługowo-mieszkalne
Cena wywoławcza nieruchomości 1.805.243,20 zł
w tym:
grunt 527.499,20 zł
budynek 877.164,00 zł
składnik roślinny 400.580,00 zł
Wysokość wadium 181.000,00 zł
Do pierwszej opłaty za oddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste oraz opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 1221 ze zm.) sprzedaż budynku oraz składnika roślinnego podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług.
Przetarg odbędzie się 27 września 2018 r. o godz. 10:00 w sali nr 208 (II piętro) w gmachu Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przy pl. Ratuszowym 5.
Ogłoszenie zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przy pl. Ratuszowym 6 oraz zamieszczone zostało na stronie internetowej Urzędu Miejskiego http://um.bielsko.pl/bip
Szczegółowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej w Biurze Obsługi Interesanta (budynek przy pl. Ratuszowym 6, parter, stanowisko nr 4, tel. 33 4971 806) lub w Wydziale Mienia Gminnego i Rolnictwa (budynek przy pl. Ratuszowym 5, II piętro, pok. 213, tel. 33 4701 231).
I przetarg pisemny nieograniczony przeprowadzono 20 kwietnia 2018 r.
1. Do pierwszej opłaty za oddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste oraz opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ze zm.) sprzedaż ww. budynku oraz składnika roślinnego podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług.
2. Budynek przy ul. Zdrojowej 6 to willa fabrykancka (willa Bartelmussa) wybudowana w końcu XIX wieku (przed 1872 r.) wg projektu arch. Emanuela Rosta z Białej. Obiekt o unikalnej historycznej architekturze, wokół budynku ogród parkowy, w którym zinwentaryzowano 53 drzewa.
Nieruchomość zlokalizowana jest w terenie, dla którego brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Bielska-Białej ww. nieruchomość położona jest w strefie oznaczonej symbolem S – obszar śródmieścia. W planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego obowiązującym do dnia 31 grudnia 2002 r. ww. nieruchomość znajdowała się w jednostce „A-V 11 MW, MN, U” – tereny mieszkaniowe, usługi nieuciążliwe. Adaptacja zainwestowania i zagospodarowania mieszkaniowego i usługowego. Możliwość inwestowania uwarunkowana uzyskaniem wytycznych konserwatorskich.
Nieruchomość nie jest wpisana indywidualnie do rejestru zabytków. Nieruchomość wraz z ogrodzeniem podlega ochronie konserwatorskiej na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 2187 ze zm.), w związku z ujęciem w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Nieruchomość jest wolna od obciążeń i nie jest przedmiotem zobowiązań.
3. Ustala się harmonogram przeprowadzenia remontu budynku willi w następujących terminach i zakresie:
a) remont dachu i elewacji – do 2 lat od dnia zawarcia umowy notarialnej,
b) pozostałe prace remontowo-konserwatorskie – do 4 lat od dnia zawarcia umowy notarialnej.
4. Pisemna oferta powinna zawierać:
a) imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot,
b) datę sporządzenia oferty,
c) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
d) oferowaną cenę i sposób jej zapłaty,
e) proponowany sposób realizacji dodatkowych warunków przetargu określonych w specyfikacji tj. koncepcję zagospodarowania i użytkowania budynku (program użytkowy) wraz z harmonogramem przeprowadzonych prac,
f) kopię dowodu wniesienia wadium.
5. Osoby zamierzające uczestniczyć w przetargu powinny złożyć ofertę (wraz z wymaganymi załącznikami wymienionymi w pkt 4) w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem, nazwiskiem i adresem oferenta lub nazwą albo firmą oraz siedzibą, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna, z określeniem nieruchomości – w terminie do 21 września 2018 r. w sekretariacie Wydziału Mienia Gminnego i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 5, pok. 202 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.
6. Otwarcie ofert nastąpi przy udziale oferentów w dniu 27 września 2018 r. o godz. 10:00 w sali nr 208 (II piętro) w gmachu Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przy pl. Ratuszowym 5.
7. Nieruchomość można obejrzeć 23 sierpnia 2018 r. w godz. 10:00 – 10:30 oraz 13 września 2018 r. w godz. 13:00 – 13:30.
8. Wadium należy wpłacić nie później niż do dnia 21 września 2018 r. przelewem na konto: Urząd Miejski w Bielsku-Białej Wydział Finansowo-Księgowy 25 1240 4142 1111 0000 4822 9638 Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej. Potwierdzeniem wpłaty wadium jest wpływ pieniędzy na konto Urzędu w wyżej podanym terminie.
9. Wadium zwraca się w terminie do 3 dni od daty przetargu, a wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od zawarcia umowy notarialnej.
10. Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego gruntu wynosić będą 6 % od ustalonej w drodze przetargu ceny gruntu, stosownie do Uchwały Nr XV/347/07 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 18 września 2007 r., z tym że pierwsza opłata za oddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste wynosić będzie 25 % tej ceny. Do ww. opłat zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie.
11. Opłaty roczne za użytkowanie wieczyste gruntu wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok bez wezwania. Od nieuiszczonych w terminie opłat naliczane będą ustawowe odsetki za zwłokę. Co do wskazanych obowiązków płatniczych nabywca zobowiązany jest do złożenia w akcie notarialnym oświadczenia o poddaniu się egzekucji z art. 777 § 1 pkt 4 Kodeksu postępowania cywilnego.
12. Zaoferowaną kwotę za budynek i składnik roślinny oraz pierwszą opłatę za oddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste należy uiścić w całości przed zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości i oddania gruntu w użytkowanie wieczyste.
13. W przypadku niedotrzymania terminów remontu budynku Gmina może zgodnie z art. 63 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2018r., poz. 121 ze zm.) ustalić dodatkowe opłaty.
14. W przypadku niedotrzymania terminów remontu budynku oraz w razie użytkowania nieruchomości w sposób oczywiście sprzeczny z jej przeznaczeniem zbywcy przysługuje prawo żądania rozwiązania umowy użytkowania wieczystego przed upływem ustalonego okresu stosownie do art. 240 Kodeksu cywilnego.
15. W przypadku rozwiązania umowy użytkowania wieczystego z przyczyn leżących po stronie nabywcy Gmina zobowiązana będzie do zwrotu jedynie kwoty faktycznie poniesionej z tytułu nabycia budynku oraz udokumentowanych nakładów koniecznych, poczynionych przez nabywcę na nieruchomość, zgodnych ze sporządzoną i zatwierdzoną dokumentacją remontu konserwatorskiego.
16. Gmina zastrzega sobie prawo odkupu, stosownie do art. 593 Kodeksu cywilnego, które podlega ujawnieniu w księdze wieczystej urządzonej dla przedmiotowej nieruchomości.
17. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.
18. Z dodatkowymi warunkami przetargu ujętymi w specyfikacji można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej (Biuro Obsługi Interesanta – budynek przy pl. Ratuszowym 6, parter, stanowisko nr 4, tel. 33 4971 806 lub w Wydziale Mienia Gminnego i Rolnictwa – budynek przy pl. Ratuszowym 5, II piętro, pok. 213, tel. 33 4701 231) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej.
19. Prezydent Miasta może odwołać ogłoszony przetarg z ważnych powodów.
20. Przetarg może zostać zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert.
139 000 zł | Mieszkanie | 3 pokoje | 52,70 m2 | 2 piętro
171 750 zł | Mieszkanie | Kawalerka | 28,70 m2 | 4 piętro
242 625 zł | Mieszkanie | 50,06 m2