Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się
na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Polityka Prywatności    AKCEPTUJĘ

Brzeg, opolskie

1 026 000 zł | Obiekt | 684,58 m2

Szczegóły

Oferta przeterminowana

  • Cena: 1 026 000 zł
  • Miasto: Brzeg
  • Powierzchnia: 684,58 m2
  • Województwo: opolskie
  • Cena za m2: 1 499 zł
  • Ulica: Jana Pawła Ii 3
  • Tryb sprzedaży: Przetarg
  • Wadium: 102 600 zł
  • Numer oferty: 91675X214702853
  • Termin wpłaty wadium: 09-04-2021 - Co to znaczy?

Opis

BURMISTRZ BRZEGU
OGŁASZA II USTNY PRZETARG NIEOGRANICZONY NA SPRZEDAŻ ZABUDOWANEJ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ STANOWIĄCEJ WŁASNOŚĆ GMINY BRZEG POŁOŻONEJ W BRZEGU PRZY ULICY JANA PAWŁA II.

I Oznaczenie nieruchomości: działka nr 545 sklasyfikowana jako: B - tereny mieszkaniowe o pow. 0,4553 ha, ark. mapy 8, obręb 160101_1.1102 Centrum położona w Brzegu przy ul. Jana Pawła II nr 3 zapisana w księdze wieczystej XXXX/XXXXXXXX/X prowadzonej przez V Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Brzegu.

II. Opis nieruchomości:

Nieruchomość obejmująca zabudowaną działkę nr 545 położona jest w sąsiedztwie nieruchomości zabudowanych o funkcji mieszkalnej i usługowej. Nieruchomości zabudowana jest:
1.Zabytkowym budynkiem typu willowego, wolnostojącym, który pierwotnie pełnił funkcję mieszkalną, a w okresie powojennym pełnił funkcję żłobka; od wielu lat nieużytkowany, podpiwniczony- piwnica pełniła funkcje bunkra, trzy kondygnacje użytkowe i strych w obrębie poddasza; powierzchnia użytkowa budynku - 684,58 m2; budynek do kapitalnego remontu; wpisany do Opolskiego Wojewódzkiego Rejestru Zabytków pod pozycją 2125/86 decyzją z dnia 30.06.1986r.
2. Oficyną willi, dwukondygnacyjną o powierzchni użytkowej 121,21 m2, wpisaną do Gminnej Ewidencji Zabytków pod pozycją nr 129 zgodnie z załącznikiem nr 1 do Zarządzenia nr 781/19 Burmistrza Brzegu z dnia 17 października 2019r.
Nieruchomość ogrodzona; ogrodzenie o łącznej długości 96,5m. Ogrodzenie od strony ul. Jana Pawła II z kutych elementów stalowych na słupkach stalowych i murowanych z cegły wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytków załącznikiem nr 1 do Zarządzenia nr 781/19 Burmistrza Brzegu z dnia 17 października 2019r pod pozycją nr 129.; pozostałe ogrodzenie murowane z cegły pokryte tynkiem cementowo - wapiennym.
Na nieruchomości znajdują się ciągi komunikacyjne z kostki brukowej i płyt betonowych; nieruchomość porośnięta drzewami i krzewami owocowymi i ozdobnymi. Nieruchomość uzbrojona jest w sieć elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną i gazową. Ewentualną przebudowę istniejącego uzbrojenia nabywca wykona własnym staraniem w porozumieniu z właścicielami sieci. Instalacje w budynkach wymagają remontu.
Nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do urządzonej drogi publicznej – ul. Jana Pawła II.
Nieruchomość leży w granicach Parku Kulturowego „Książęce Miasto Brzeg” – uchwała nr XXV/277/16 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 28 października 2016 roku oraz w granicach strefy B ochrony konserwatorskiej, na obszarze oznaczonym symbolem S.B_4.
Nieruchomość, obejmująca działkę gruntu nr 545 położoną przy ulicy Jana Pawła II nr 3, nie jest oznaczona jako las w ewidencji gruntów i budynków, nie jest przeznaczona do zalesienia określonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego i nie jest objęta uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach. Na działce nr 545 nie znajdują się śródlądowe wody stojące, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017r. prawo wodne. Ponadto Gmina Brzeg nie posiada aktualnie gminnego programu rewitalizacji opracowanego na podstawie ustawy z dnia 9 października 2015 roku o rewitalizacji.

III. Przeznaczenie i sposób zagospodarowania:
Sposób zagospodarowania określa miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – uchwała nr VII/85/19 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 28 marca 2019r. Zgodnie z planem nieruchomość położona jest na terenie oznaczonym symbolem N33.MW-U przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną lub usługową.

IV. Obciążenia i zobowiązania: sprzedawana nieruchomość nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi ani nie jest ona przedmiotem zobowiązań wobec osób trzecich.
W umowie sprzedaży na nabywcę nieruchomości, zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282), zostanie nałożony obowiązek przeprowadzenia niezbędnych prac konserwatorskich przy tym zabytku, uzgodnionych z Opolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, w terminie dwóch lat od daty podpisania umowy sprzedaży.
V. Cena wywoławcza nieruchomości:
1.026.000,00 zł ( słowie: jeden milion dwadzieścia sześć tysięcy złotych 00/100).
Cena części nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, odpowiadająca 41% wylicytowanej ceny w przetargu, zostanie obniżona o 10%.
Do ceny ustalonej w przetargu doliczony zostanie podatek VAT według stawek obowiązujących w dniu nabycia.

VI. Miejsce i termin przetargu:
I przetarg odbył się 20 listopada 2020 roku.
II Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12 sala nr 9 budynek B – parter
w dniu 15 kwietnia 2021 roku o godz. 900.
VII. Warunki udziału w przetargu:
1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłata wadium w wysokości 102.600,00 zł (słownie: sto dwa tysiące sześćset złotych 00/100), które płatne jest w pieniądzu na konto Santander Bank Polska S.A. nr 94 1090 2141 0000 0001 3528 6629 najpóźniej do dnia 9 kwietnia 2021 roku.
Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania na rachunku Gminy Brzeg.

2. Uczestnicy przetargu zobowiązani są posiadać: dokument tożsamości; potwierdzenie wniesienia wadium; dla podmiotów innych niż osoby fizyczne: wydruk aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub z innego właściwego rejestru; numer NIP w przypadku cudzoziemców – osób prawnych (w rozumieniu ustawy z 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców Dz. U. z 2017r. poz. 2278) – odpis z właściwego rejestru przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego; w razie potrzeby pełnomocnictwo (oryginał) do udziału w przetargu.
3. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
4. Uczestnicy przetargu zobowiązani są do złożenia oświadczenia, że zapoznali się z pełną treścią ogłoszenia oraz ze stanem faktycznym i formalno - prawnym przedmiotu przetargu i nie wnoszą z tego tytułu żadnych
zastrzeżeń oraz oświadczenia, że zostali poinformowani o przetwarzaniu danych osobowych przez Gminę Brzeg w celu podjęcia działań związanych z przetargiem na sprzedaż nieruchomości na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
5. Przystępujące do przetargu osoby fizyczne (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej (ustawowej lub umownej) obowiązane są złożyć pisemne oświadczenie współmałżonka, iż wyraża on zgodę na uczestniczenie w jego imieniu w przetargu oraz licytacji na sprzedaż zabudowanej nieruchomość obejmującej działkę nr 545, położonej w Brzegu przy ul. Jana Pawła II nr 3 lub stawić się na przetarg ze współmałżonkiem.
6. Osoby fizyczne posiadające rozdzielność majątkową zobowiązane są przed otwarciem przetargu do złożenia oświadczenia, że na dzień przetargu pozostają związane umową o rozdzielności majątkowej, w przypadku wygrania przetargu przez wskazaną osobę, umowę o rozdzielności majątkowej należy przedstawić przed podpisaniem umowy sprzedaży nieruchomości.
VIII. Warunki zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości i zwrotu wadium.
1. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zaliczone zostaje na poczet ceny nabycia nieruchomości. Osobom, które nie wygrały przetargu, wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia, odpowiednio: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
2. O miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży nabywca zostanie zawiadomiony najpóźniej w terminie 21 dni od rozstrzygnięcia przetargu. W przypadku nie przystąpienia nabywcy bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy przeniesienia prawa własności w formie aktu notarialnego tj. niestawienia się w miejscu i terminie wyznaczonym w zawiadomieniu lub braku wpłaty ceny nieruchomości do dnia zawarcia umowy Burmistrz Brzegu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
3. Nabywca nieruchomości ponosi koszty zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości oraz opłat sądowych za wpisy w księdze wieczystej.
4. Cudzoziemcy (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców), w przypadku wygrania przetargu zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości, jeżeli zgoda ta jest wymagana.
5. Nabywca przyjmuje nieruchomość w stanie istniejącym. Zbywca nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte nieruchomości, będącej przedmiotem przetargu. Rozpoznanie wszelkich warunków faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji, leży w całości po stronie przystępującego do przetargu i stanowi obszar jego ryzyka.
IX. Ochrona danych osobowych.
Gmina Brzeg oświadcza, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) – dalej "Rozporządzenie",:

1. Administratorem danych osobowych osób przetwarzanych przez Gminę Brzeg jest Urząd Miasta w Brzegu, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, reprezentowany przez Burmistrza Brzegu.
2. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod numerem telefonu: 77 416 97 14 lub adresem e-mail: [email protected]
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, wynikającego z realizacji ustawy o gospodarce nieruchomościami i przepisów wykonawczych, związanego ze sprzedażą nieruchomości.

4. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa – ustawy z dnia z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020r. poz.164) oraz kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych oraz Urzędów obsługujących te organy i związki, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U z 2011r. Nr. 27 poz.140) . Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, a także prawo do ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy Rozporządzenia.
8. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku, prawnego ciążącego na administratorze.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach.
10.Dane osobowe przetwarzane przez Administratora na podstawie Rozporządzenia nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia.


Burmistrz Brzegu zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
Szczegółowe informacje o przetargu można uzyskać w Biurze Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta w Brzegu, ul. Robotnicza 12, pok. nr 215 B i 216 B tel. 77 416 04 26 i 77 404 58 36, e-mail [email protected]

Burmistrz Brzegu
zaprasza do udziału w przetargu

Ogłoszenie o przetargu zamieszcza się na stronie internetowej Urzędu Miasta w Brzegu www.brzeg.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej - BIP www.bip.brzeg.pl oraz wywiesza się na tablicy ogłoszeń urzędu Miasta w Brzegu (obok pokoju 215)


Burmistrz
(-) Jerzy Wrębiak

Image things

Brzeg, opolskie

137 250 zł | Mieszkanie | 2 pokoje | 44,39 m2

  • cena: 137 250 zł
  • 3 092 za m2
Image things

Brzeg, opolskie

180 000 zł | Lokal Użytkowy | 187,50 m2

  • cena: 180 000 zł
  • 960 za m2
Image things

Brzeg, opolskie

532 000 zł | Działka | 0.3408 ha.

  • cena: 532 000 zł