Oferta przeterminowana
Uproszczone postępowanie przetargowe. W kwestii terminu złożenia oferty należy kontaktować się z Organizatorem.
Materiały informacyjne zawierające warunki uproszczonego postępowania przetargowego Dotyczy: uproszczonego postępowania przetargowego nr 6/12/2018 w sprawie sprzedaży lokalu niemieszkalnego położonego w Grajewie, Osiedle Centrum 7 („Nieruchomość”).
I. Organizator uproszczonego postępowania przetargowego Organizatorem uproszczonego postępowania przetargowego jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna („Organizator”, „Sprzedający” lub „Spółka”) z siedzibą przy Al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000009831, NIP 526-025-10- 49, o kapitale zakładowym 86 352 300,00 zł, wpłaconym w całości.
II. Adres sprzedawanej Nieruchomości Grajewo, Osiedle Centrum 7, województwo podlaskie.
III. Opis Nieruchomości Przedmiotem sprzedaży jest lokal niemieszkalny, o powierzchni 827,55 mkw. (dane wg. księgi wieczystej) wraz z udziałem wynoszącym 82755/362915 w nieruchomości wspólnej. Nieruchomość wspólną stanowią działki gruntu w użytkowaniu wieczystym o numerach ewidencyjnych 4725 i 4726 o łącznej powierzchni 4530 mkw. oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali.
Przedmiotowy lokal znajduje się w budynku położonym przy ulicy Mickiewicza w większości posadowionym na działce nr 4725. Ulica Mickiewicza odchodzi od ul. Ełckiej jednej z głównych ul. Grajewa. W sąsiedztwie znajdują się budynki mieszkalne wielorodzinne, Starostwo Powiatowe, Urząd Miasta Grajewo, Powiatowy Urząd Pracy, Liceum Ogólnokształcące i Zespół Szkół Miejskich. Budynek 5-kondygnacyjny, wybudowany w 1990 roku., jest przyłączony do sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej, ogrzewanie centralne – węzeł cieplny, ciepła woda z elektrycznych podgrzewaczy przepływowych. Lokal zajmuje cały parter i piętro budynku. Na parterze znajdują się pomieszczenia biurowe, socjalne, magazynowe i garaż oraz część mieszkalna (która nie ma statusu samodzielnego lokalu mieszkalnego). Na piętrze znajdują się pomieszczenia biurowe, socjalne i magazynowe. Pomieszczenia na piętrze są w dobrym stanie technicznym i nadają się do dalszej eksploatacji. Według inwentaryzacji sporządzonej przez Organizatora przedmiotowy lokal ma powierzchnię użytkową 818,98 mkw, ponadto dane ujawnione w dziale I-O księgi wieczystej co do liczby i rodzaju niektórych pomieszczeń są nieaktualne (ich liczba i rodzaj zmieniły się od czasu dokonania wpisu w księdze wieczystej).
Działki o nr 4725 i 4726 znajdują się na terenie, na którym nie ma opracowanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W 2017 r Urząd Miasta Grajewo wystąpił z wnioskiem o podział nieruchomości między innymi działek o nr ewidencyjnym 4725 i 4726. Wydzielenie działek oraz ich przejęcie przez miasto Grajewo ma na celu uregulowanie stanu własnościowego pasa drogowego ul. A. Mickiewicza.
Zgodnie ze świadectwem charakterystyki energetycznej nr SCHE/13812/5/2018 z dnia 09.07.2018 r. wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową EK=272,17 kWh/(m ·rok).
IV. Księga wieczysta
Dla nieruchomości gruntowej (działek nr 4725 i 4726), Sąd Rejonowy w Grajewie IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr XXXX/XXXXXXXX/X.
Dla nieruchomości lokalowej Sąd Rejonowy w Grajewie IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr XXXX/XXXXXXXX/X: Dział I-O (oznaczenie nieruchomości) – lokal niemieszkalny, Osiedle Centrum 7, pole powierzchni użytkowej lokalu wraz z powierzchnia pomieszczeń przynależnych 827,55 mkw. Dział I-Sp (spis praw związanych z własnością) – wielkość udziału w nieruchomości wspólnej, którą stanowi prawo użytkowania wieczystego oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali: 82755/362915. Dział II (własność) – właściciel: Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Dział III (prawa, roszczenia i ograniczenia) - brak wpisów. Dział IV (hipoteki) – brak wpisów.
V. Cena oczekiwana Cena oczekiwana została wyznaczona na poziomie 688 000 (słownie: sześćset osiemdziesiąt osiem tysięcy) złotych. Cena oczekiwana jest ceną netto. Transakcja sprzedaży będzie zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 10 ustawy o VAT,
przy czym w przypadku gdy organ podatkowy wyda inne stanowisko w kwestii opodatkowania transakcji lub w przypadku zmiany przepisów prawa w tym zakresie, Oferent zobowiązuje się do pokrycia należnego podatku od towarów i usług. W związku ze zwolnieniem z podatku VAT, sprzedaż nieruchomości będzie objęta podatkiem od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2% wartości transakcji.
VI. Dane, które powinna zawierać oferta 1. Dane, które powinna zawierać oferta:
a) datę sporządzenia, b) imię i nazwisko lub nazwę Oferenta, w przypadku przedsiębiorcy – firmę pod jaką prowadzi działalność gospodarczą, dokumenty
jednostki samorządu terytorialnego (jeśli dotyczy), c) adres zamieszkania lub siedziby (ewentualnie adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub siedziby); d) numer Pesel dla osób fizycznych, e) numer KRS, numer wpisu do ewidencji oraz numer REGON dla przedsiębiorców, f) numer NIP (o ile został nadany), g) oferowaną cenę netto w złotych i oświadczenie o pokryciu należnego podatku od towarów i usług/podatku od czynności
cywilnoprawnych oraz kosztów związanych z podpisaniem umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego, ) h) termin i sposób zapłaty ceny w przypadku przyjęcia Oferty, i) oświadczenia Oferenta o zapoznaniu się z warunkami zamieszczonymi w materiałach informacyjnych oraz o akceptacji tych
warunków, a także o akceptacji istotnych warunków umowy sprzedaży Nieruchomości zgodnie z Załącznikami 2 i 3, j) oświadczenie Oferenta, o treści zgodnej z Załącznikiem nr 1 – Konflikt Interesów, k) oświadczenie Oferenta o zapoznaniu się z treścią Informacji Administratora danych osobowych stanowiących Załącznik nr 4 l) oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim, umowę o rozdzielności majątkowej albo pisemne oświadczenie małżonka o wyrażeniu przez niego zgody na nabycie nieruchomości po oferowanej cenie przez małżonka przystępującego do uproszczonego postepowania przetargowego – w przypadku osób fizycznych lub przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, m) oświadczenie Oferenta o niezaleganiu w podatkach i w opłacaniu składek do ZUS (oświadczenie dotyczy przedsiębiorców), n) wykaz załączników do Oferty. 2. Oferta powinna być podpisana przez Oferenta (w przypadku osób fizycznych przez oboje małżonków) lub osoby uprawnione do reprezentacji osoby prawnej, bądź osoby uprawnione do reprezentacji jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, w szczególności w sposób określony w aktualnym odpisie z właściwego rejestru. 3. Wszystkie strony Oferty i załączników do niej powinny zostać parafowane przez Oferenta (w przypadku osób fizycznych przez oboje małżonków) lub osoby uprawnione do reprezentacji osoby prawnej, bądź osoby uprawnione do reprezentacji jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, w szczególności w sposób określony w aktualnym odpisie z właściwego rejestru. 4. W przypadku podpisania Oferty przez pełnomocnika Oferenta niezbędne jest załączenie do Oferty stosownego pełnomocnictwa
(oryginał lub kopia potwierdzona przez notariusza lub radcę prawnego lub adwokata za zgodność z oryginałem). 5. W przypadku zawierania Umowy, w której płatność ceny w całości lub w części będzie dokonywana po podpisaniu aktu notarialnego, Oferent będący przedsiębiorcą, przed przystąpieniem do aktu notarialnego będzie zobowiązany przedstawić aktualne (wydane nie wcześniej niż 30 dni przed datą aktu) zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego o niezaleganiu w podatkach i zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek do ZUS. 6. Oferta musi być sporządzona na piśmie w języku polskim.
VII. Informacje dodatkowe 1. Przed planowanym zawarciem umowy przenoszącej własność Organizator ma obowiązek uzyskania zgody właściwego organu Spółki
na sprzedaż Nieruchomości. 2. Sprzedaż Nieruchomości nie jest ograniczona ustawowym lub umownym prawem pierwokupu. 3. Organizator zastrzega, że:
a) ma prawo do prowadzenia dodatkowych negocjacji z Oferentami, b) ma prawo zamknięcia postępowania bez wyboru którejkolwiek z Ofert, odwołania lub unieważnienia postępowania bez podania
przyczyny w każdym czasie, c) ma prawo odrzucenia Oferty na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny i uzasadnienia decyzji, d) ma prawo do zmiany ogłoszenia lub warunków uproszczonego postępowania przetargowego przed terminem składania Ofert, pod
warunkiem, iż wskazany termin umożliwi Oferentom przygotowania nowej Oferty, e) w przypadku Ofert zbliżonych, pod względem oferowanej ceny, Komisja zwraca się do Oferentów, którzy złożyli Oferty ze
zbliżoną ceną oraz z ceną najwyższą o podwyższenie ceny przy zachowaniu pozostałych warunków Oferty. W przypadku uzyskania ofert z równą punktacją, Komisja ponownie zwraca się do Oferentów o pisemne podwyższenie ceny, aż do uzyskania skutku w postaci jednej Oferty z najwyższą punktacją,
2
f) może dopuścić do udziału w postepowaniu kolejnych potencjalnych Oferentów, o ile ci zgłosili się najpóźniej przed końcem terminu wyznaczonego na złożenie Oferty w zaproszeniu do złożenia Oferty, termin i warunki zawarte w zaproszeniu do złożenia Oferty pozostają takie same dla wszystkich potencjalnych Oferentów; g) w przypadku, gdy potencjalny Oferent, najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem składania Ofert, złoży wniosek o wydłużenie terminu na złożenie Oferty, Organizator może wydłużyć termin składania Ofert wszystkim potencjalnym Oferentom o maksimum 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że wszystkie złożone Oferty zostaną otwarte jednocześnie; h) procedury dotyczące postępowań są procedurami wewnętrznymi i nie podlegają ujawnieniu; i) oferent nie mam możliwości składania odwołania od decyzji związanych z wyborem oferty; decyzje są ostateczne; j) dane dotyczące wybranego oferenta oraz zaproponowane przez niego warunki są poufne i nie podlegają ujawnieniu; k) ma prawo do wyboru Kancelarii Notarialnej. 4. W przypadku finansowania zakupu nieruchomości ze środków pochodzących z pożyczki, debetu w ROR, inne, w których nie jest
określony jako cel zakup nieruchomości, płatność za nieruchomość powinna nastąpić przed podpisaniem aktu notarialnego.
VIII. Zasady udostępniania materiałów informacyjnych Materiały informacyjne zostały zamieszczone na stronie internetowej https://nieruchomosci.pzu.pl ponadto można je uzyskać w ustalonej formie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z osobami upoważnionymi do kontaktu z potencjalnymi Oferentami. Osobami upoważnionymi do kontaktów z potencjalnymi Oferentami są:
− w zakresie dotyczącym Nieruchomości – Michał Ornoch, tel. 785 992 858, mail: [email protected] − w zakresie dotyczącym procedury przetargowej – Michał Ornoch, tel. 785 992 858, mail: [email protected]
IX. Zasady przeprowadzania wizji lokalnej Nieruchomości Nieruchomość można oglądać po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym terminu z Administratorem Nieruchomości Panem Robertem Olkowskim tel. kom. 666 889 846.
61 400 zł | Działka | 0.0479 ha.