Stargard, zachodniopomorskie

82 000 zł | Mieszkanie | Kawalerka | 27,90 m2

- 60 % to różnica pomiędzy ceną wywoławczą za m² tego mieszkania a średnimi cenami ofertowymi mieszkań z tego miasta/dzielnicy z ostatnich 2 miesięcy

Szczegóły

Oferta przeterminowana

Opis

AKTUALNE INFORMACJE NA TEMAT LICYTACJI ORAZ ZDJĘCIA NIERUCHOMOŚCI 
DOSTĘPNE SĄ NA STRONIE INTERNETOWEJ KOMORNIKA:
 WWW.KOMORNIKSTARGARD.PL

OBWIESZCZENIE O DRUGIEJ LICYTACJI NIERUCHOMOŚCI

(24 lipca 2024 r., godzina 10:00, sala nr 214, Sąd Rejonowy w Stargardzie, 73-110 Stargard, ul. S. Okrzei 8)

(XXXX/XXXXXXXX/X; Stargard, ul. Kosmonautów 11/9)


Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Stargardzie Tadeusz Garbaczpodaje do publicznej wiadomości, że w dniu24-07-2024 r. (środa, 24 lipca 2024 r.)o godzinie 10:00(o godzinie dziesiątej)w budynku Sądu Rejonowego w Stargardzie mającego siedzibę w (73-110) Stargardzie przy ulicy Stefana Okrzei 8,w sali o numerze 214(dwieście czternaście) odbędzie się drugalicytacja:

- nieruchomości w postaci lokalu mieszkalnego numer 9położonego w Stargardzie przy ulicy Kosmonautów 11, dla którego Sąd Rejonowy w Stargardzie V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą o numerze XXXX/XXXXXXXX/X.

Adres nieruchomości to 73-102 Stargard, ul. Kosmonautów 11/9.

Przedmiotowa nieruchomość stanowi własność .


Suma oszacowania wyżej opisanej nieruchomości wynosi 123.000,00 zł(sto dwadzieścia trzy tysiące złotych), zaś cena wywołania jest równa 2/3 (dwie trzecie)sumy oszacowania i wynosi 82.000,00 zł(osiemdziesiąt dwa tysiące złotych).

Licytant przystępujący do przetargu powinien złożyć rękojmię w wysokości jednej dziesiątej sumy oszacowania, to jest 12.300,00 zł(dwanaście tysięcy trzysta złotych).

Sprzedaż nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.


Rękojmia powinna być złożona w gotówce w kancelarii Komornika (73-110 Stargard, ulica 11 Listopada 37) albo na konto Komornika (BNP Paribas Bank Polska S.A. - 47 1600 1462 1817 2520 7000 0001)najpóźniej w dniu poprzedzającym przetarg(wtorek, 23 lipca 2024 r.; 23-07-2024 r.).Rękojmia może być również złożona w książeczce oszczędnościowej zaopatrzonej w upoważnienie właściciela książeczki do wypłaty całego wkładu stosownie do prawomocnego postanowienia sądu o utracie rękojmi.

Wpłacający rękojmię obowiązany jest (celem właściwej identyfikacji i przyporządkowaniu wpłaconych środków) wskazać swoje imię, nazwisko, PESEL / nazwę, NIP (osoba prawna). W korespondencji oraz przy wpłatach należy podać sygnaturę sprawy: Km 617/22.

Uwaga! Zgodnie z obowiązującymi przepisami datą skutecznego złożenia rękojmi (na rachunek bankowy Komornika) jest data uznania kwotą rękojmi rachunku Komornika, a nie data dokonania przelewu albo wpłaty na konto Komornika! W związku z powyższym zaleca się dokonywanie przelewów albo wpłat na konto Komornika nie później niż na 3 dni przed terminem licytacji. Jeśli rachunek Komornika nie zostanie uznany kwotą rękojmi w odpowiednim terminie to osoba, która dokonała przelewu albo wpłaty na konto
tej kwoty nie zostanie dopuszczona do przetargu.

Zgodnie z przepisem art. 976 § 1 kpc w przetargu nie mogą uczestniczyć: dłużnik, komornik, ich małżonkowie, dzieci, rodzice i rodzeństwo oraz osoby obecne na licytacji w charakterze urzędowym, licytant, który nie wykonał warunków poprzedniej licytacji, osoby, które mogą nabyć nieruchomość tylko za zezwoleniem organu państwowego, a zezwolenia tego nie przedstawiły.

Osoby przystępujące do licytacji w imieniu i na rzecz innej osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej powinny wykazać się właściwym pełnomocnictwem stwierdzonym dokumentem z podpisem urzędowo poświadczonym. Osoby przystępujące do licytacji w imieniu i na rzecz podmiotów prawa handlowego powinny dodatkowo wykazać się aktualnym odpisem KRS mocodawcy. Komornik na podstawie art. 17 § 1 i § 2 ksh w zw. z art. 228 pkt 4 oraz art. 393 pkt 4 ksh informuje również, iż podmioty prawa handlowego, które są zainteresowane przystąpieniem do licytacji nieruchomości winny przedłożyć stosowną uchwałę wspólników albo walnego zgromadzenia.

Pełnomocnictwo do udziału w przetargu powinno być stwierdzone dokumentem z podpisem urzędowo poświadczonym. Podpisy na pełnomocnictwach udzielonych przez państwowe jednostki organizacyjne lub jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego oraz na pełnomocnictwach udzielonych adwokatom lub radcom prawnym nie wymagają poświadczenia.


W ciągu dwóch ostatnich tygodni przed licytacją wolno oglądać nieruchomość. Przed licytacją, w kancelarii Komornika (Stargard, ul. 11 Listopada 37) można przeglądać odpis protokołu opisu i oszacowania nieruchomości oraz operat szacunkowy biegłego sądowego z akt postępowania egzekucyjnego. W przypadku jakichkolwiek pytań (dotyczących nieruchomości) należy kontaktować się z Komornikiem. Akta postępowania przed licytacją zostaną przekazane do Sądu (co najmniej na pięć dni przed terminem licytacji).


Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do licytacji i przysądzenia własności na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te przed rozpoczęciem przetargu nie złożą dowodu, iż wniosły powództwo o zwolnienie nieruchomości lub przedmiotów razem z nią zajętych od egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję;

Użytkowanie, służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów i nie zostaną zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.

Licytacja może być odwołana bez podania przyczyny.


Celem weryfikacji tożsamości na licytację należy zabrać dowód osobisty (lub inny urzędowy dokument
ze zdjęciem potwierdzający tożsamość).


Rękojmię złożoną przez licytanta, któremu udzielono przybicia, zatrzymuje się; pozostałym licytantom zwraca się ją niezwłocznie - zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy z którego zostały przekazane, zwrot nastąpi w formie gotówkowej, jeżeli rękojmia została wpłacona w formie gotówki; istnieje możliwość złożenia przez licytanta oświadczenia w zakresie sposobu zwrotu rękojmi.



PRZEZNACZENIE W PLANIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

Budynek, w którym znajduje się lokal, położony jest na terenie, który nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Plan utracił swoją moc 31 grudnia 2003 r.

Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami:

„Art. 154.1. Wyboru właściwego podejścia oraz metody i techniki szacowania nieruchomości dokonuje rzeczoznawca majątkowy, uwzględniając w szczególności cel wyceny, rodzaj i położenie nieruchomości, przeznaczenie w planie miejscowym, stan nieruchomości oraz dostępne dane o cenach, dochodach i cechach nieruchomości podobnych.

2. W przypadku braku planu miejscowego przeznaczenie nieruchomości ustala się na podstawie decyzji
o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

3. W przypadku braku planu miejscowego oraz decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu uwzględnia się faktyczny sposób użytkowania nieruchomości lub ustalenia planu ogólnego gminy.”

Zgodnie z pismem Ministerstwa Rozwoju i Technologii z dnia 18 października 2023 r. (znak pisma DN-V.750.20.2023.NJ.1) „Należy ponownie podkreślić, że zgodnie z przepisami przejściowymi ustawy zmieniającej, do czasu uchwalenia planów ogólnych, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 r., studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zachowują moc i stosuje się do nich przepisy dotychczasowe (2)).

Z tego względu normę prawną zawartą w przepisie art.154 ustawy o gospodarce nieruchomościami (3)) należy stosować zgodnie z dotychczasowym brzmieniem obowiązującym przed dniem wejścia w życie ustawy zmieniającej, co w konsekwencji oznacza, że sposób postępowania rzeczoznawcy majątkowego przy ustalaniu przeznaczenia nieruchomości w procesie wyceny nie ulegnie zmianie do czasu uchwalenia przez gminy planów ogólnych."

Brzmienie dotychczasowe (obowiązujące obecnie):

"Art. 154.2. W przypadku braku planu miejscowego przeznaczenie nieruchomości ustala się na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

3. W przypadku braku studium lub decyzji, o których mowa w ust. 2, uwzględnia się faktyczny sposób użytkowania nieruchomości."


Uchwała Nr IX/107/2011 Rady Miejskiej w Stargardzie Szczecińskim z dnia 30 sierpnia 2011 r., zmieniona uchwałą Nr XXVI/301/2013 z dnia 26 lutego 2013 r., uchwałą Nr IV/30/2015 z dnia 3 lutego
2015 r., uchwałą Nr XVI/182/2016 z dnia 23 lutego 2016 r. oraz uchwałą Nr XXXIX/418/2018 z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Stargardu Szczecińskiego - teren na którym znajduje sie przedmiot opisu i oszacowania oznaczony jest
w studium symbolem
PM.16.1.


PM Tereny podmiejskich zespołów mieszkaniowych.

Tereny podmiejskich zespołów mieszkaniowych przeznaczone są dla celów mieszkaniowych oraz innych funkcji występujących w strefie podmiejskiej, a nie kolidujących z funkcją mieszkaniową. Są to tereny o funkcji mieszanej, specyficznej dla podmiejskiej strefy miasta i powinny mieć charakter zespołów zabudowy jednorodzinnej.

1. Na terenach podmiejskich zespołów mieszkaniowych dopuszcza się lokalizowanie:

1) budynków mieszkalnych jedno- lub dwurodzinnych, wolnostojących na wydzielonych działkach budowlanych;

2) budynków gospodarczych związanych z utrzymaniem domu i ogrodu oraz budynków gospodarczych przeznaczonych na hodowlę zwierząt wyłącznie dla własnych potrzeb;

3) sklepów, usług gastronomicznych oraz nieuciążliwych zakładów rzemieślniczych dla zaopatrzenia tego terenu;

4) ogrodów i szklarni;

5) garaży i miejsc postojowych dla potrzeb własnych, na własnej działce;

6) obiektów pomocniczych służących zaopatrzeniu terenów budowlanych

w elektryczność, gaz, ciepło, wodę, urządzenia odprowadzające ścieki;

7) ulic układu obsługującego;

8) zieleni ogólnodostępnej.

2. W szczególności na terenach podmiejskich zespołów mieszkaniowych nie dopuszcza się lokalizowania obiektów budowlanych, jeśli są one sprzeczne ze sposobem użytkowania podmiejskich terenów mieszkaniowych ze względu na ilość, położenie, rozmiary lub powodowaną uciążliwość. Powyższe zastrzeżenia obowiązują także dla zmian użytkowania lub rozbudowy istniejących obiektów.

3. Inne użytkowanie terenu poza ustalonym dla kategorii jest niedopuszczalne.

4. Na terenach podmiejskich zespołów mieszkaniowych obowiązuje zachowanie następujących wskaźników urbanistycznych:

1) dla zabudowy PZmax = 0,40, TZmin = 0,50, HZmax = 3 kondygnacje nadziemne;

2) dla obiektów handlowych - wielkość powierzchni sprzedaży do 150 m2.”


11.1.16. Jednostka planistyczna nr 16 - Kluczewo

1. Uwarunkowania

1) Stan zainwestowania Teren byłej wsi i zakładów produkcji rolnej – cukrowni, młynów, dawnego majątku ziemskiego.

Architektura historyczna o cechach zabytkowych: charakterystyczne formy przemysłowe i skromna, parterowa zabudowa wiejska, w sąsiedztwie zespołu zabudowy wielorodzinnej.

Główne funkcje: rolnicza, mieszkaniowa, przemysłowa.

Infrastruktura techniczna pełna.

2) Struktura władania Przewaga gruntów Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym podmiotów gospodarczych oraz w zarządzie ANR, grunty gminy i niewielki udział gruntów osób fizycznych.

3) Wartości środowiska chronione Według rejestru i ewidencji zabytków (rozdział 8): pojedyncze obiekty kubaturowe, strefy „A” i „B” ścisłej i pośredniej ochrony konserwatorskiej układów przestrzennych, chronione układy zieleni, zabytki archeologiczne.

Teren położony: w granicach GZWP 123.

Występuje obszar cenny przyrodniczo.

4) Kolizje, konflikty, bariery Sąsiedztwo cukrowni, dekapitalizacja zabudowy.

2. Kierunki zagospodarowania

1) Kategoria dominująca PP – tereny Oddziału KSC S.A. „Cukrownia Kluczewo”, PM – tereny mieszkaniowe, ZL – zalesienia i zadrzewienia.

2) Kategoria uzupełniająca TO, ZP, ZD, WS, WOr - tereny niebudowlane tworzące system zieleni miejskiej, OG - tereny usług powszechnych, KS – Miejsce Obsługi Podróżnych,

UT – tereny urządzeń sportowych i turystycznych,

PS – tereny produkcyjno – składowe,

PR – zakład produkcji rolnej.

3. Polityka przestrzenna

1) Zasady przekształceń Stworzenie zielonej strefy ochronnej od terenów przemysłowych.

Rewaloryzacja i adaptacja zabudowy historycznej.

Kontynuacja form miejscowych architektury.

Zabudowa terenu PM.16.5 możliwa jest po likwidacji znajdujących się w sąsiedztwie odstojników
i rekultywacji terenu oraz pod warunkiem zapewnienia obsługi komunikacyjnej poprzez drogę wewnętrzną włączoną do ul. Joachima Lelewela.

2) Obszary do zainwestowania Tereny porolne.

3) Obszary i strefy strategiczne Teren dla lokalizacji przemysłu rolnego.

4. Kształtowanie przestrzeni

1) Zasady zabudowy

2) Środowisko Uwzględnienie warunków wynikających z lokalizacji obiektów i obszarów proponowanych
do ochrony konserwatorskiej jako dobra kultury i obszarów przyrodniczych - zgodnie ze wskazaniami zawartymi w rozdziale 7 i 8.

3) Komunikacja Wymóg zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej dla terenów PM.16.

4) Infrastruktura Modernizacja i rozbudowa infrastruktury dla potrzeb nowej zabudowy.”




Historyczne ceny

Image things

Stargard, zachodniopomorskie

1 120 000 zł | Działka | 1.05 ha.

  • cena: 1 120 000 zł
Image things

Stargard, zachodniopomorskie

995 000 zł | Działka | 1.1044 ha.

  • cena: 995 000 zł
Image things

Stargard, zachodniopomorskie

361 000 zł | Działka | 0.5143 ha.

  • cena: 361 000 zł