Wróć do listy

Złotniki Kujawskie, kujawsko-pomorskie

Dom

Mapa okolicy

597 411 zł
597 411 zł/m2
1,00 m2

Szczegóły

Województwo
kujawsko-pomorskie
Ulica
Jęczmienna 1
Cena
597 411 zł
Powierzchnia
1,00 m2
Cena za m2
597 411 zł
Status
Oferta zakończona
Tryb sprzedaży
Licytacja komornicza
Numer oferty
359488X841920899
Wadium
79 655 zł
Termin wpłaty wadium
27-06-2024 Co to znaczy?

Opis

Komornik Sądowy

przy Sądzie Rejonowym  w Inowrocławiu

Bartłomiej Karski

Kancelaria Komornicza, ul. Tadeusza Kościuszki 20,  Inowrocław,   88-100 Inowrocław

tel. 52 353-04-33 / fax. 52 353-04-33

Sygnatura: GKm 347/19



OBWIESZCZENIE O PIERWSZEJ LICYTACJI NIERUCHOMOŚCI


Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Inowrocławiu Bartłomiej Karski na podstawie art. 953 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (dalej: kpc) podaje do publicznej wiadomości, że w sprawie GKm 347/19 w dniu 28-06-2024 o godz. 10:00 w kancelarii komornika odbędzie się pierwsza licytacja:


- nieruchomości, której  właścicielem jest  położonej przy  Jęczmienna 1, 88-180 Złotniki Kujawskie, dla której Sąd Rejonowy w Inowrocławiu V Wydział Ksiąg Wieczystych  (adres: ul.  Narutowicza 42, Inowrocław, 88-100 Inowrocław)  prowadzi księgę wieczystą o numerze XXXX/XXXXXXXX/X, XXXX/XXXXXXXX/X.
Opis nieruchomości:
1) nieruchomości położonej: 88-180 Złotniki Kujawskie, Jęczmienna nr działki 323/9,
dla której Sąd Rejonowy w Inowrocławiu V Wydział Ksiąg Wieczystych
prowadzi księgę wieczystą o numerze KW 47807 [NKW XXXX/XXXXXXXX/X],

2) nieruchomości położonej: 88-180 Złotniki Kujawskie, ul. Jęczmienna nr działki 323/10,
dla której Sąd Rejonowy w Inowrocławiu V Wydział Ksiąg Wieczystych
prowadzi księgę wieczystą o numerze KW 45163 [NKW XXXX/XXXXXXXX/X]

stanowiących jedną całość użytkową.

Opis nieruchomości: Działka nr 323/9 o pow. 0,1613ha oraz działka nr 323/10 o pow. 0,1414 ha. Dwie nieruchomości gruntowe zabudowane położone obok siebie, stanowiące jedną całość użytkową (gospodarczą):
- nieruchomość gruntowa zabudowana budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym wraz z zabudową towarzyszącą
w postaci budynku niemieszkalnego posadowionego na działce nr 323/10,
- nieruchomość gruntowa zabudowana innym budynkiem niemieszkalnym, posadowionym na działce nr 323/9.
Działki ogrodzone jednym płotem z siatki stalowej wspartej na słupkach stalowych. Nieruchomości posiadają wspólny wjazd oraz plac manewrowy. Budynki zlokalizowane na działce 323/9:
- obiekt o nr ewidencyjnym 1441 - budynek drewniany o pow. zabudowy 48,00 m2 posadowiony na płycie betonowej, parterowy, niepodpiwniczony, na dzień oględzin pełnił funkcję biurową,
- na działce ewidencyjnej nr 323/9 posadowione są również garaże blaszane oraz wiata blaszana, obiekty nietrwale związane z gruntem; nie są ujawnione w ewidencji gruntów i budynków.
Budynki zlokalizowane na działce 323/10:
- obiekt o nr ewidencyjnym 1126 - budynek jednorodzinny murowany z pustaka, piętrowy, niepodpiwniczony
o pow. zabudowy 86,00 m2 (pow. użytkowa wynosi ok. 141,73 m2); na parterze znajdują się: pomieszczenie biurowe, komunikacja ze schodami drewniano - metalowymi, korytarz, pom. gospodarcze, WC, kotłownia; na piętrze znajdują się: kuchnia, przedpokój, 3 pokoje, łazienka,
- obiekt o nr ewidencyjnym 1127 - budynek niemieszkalny o pow. zabudowy 138,00 m2, budynek pełniący funkcję warsztatu ślusarskiego, murowany z pustaka, parterowy, niepodpiwniczony.
Łączna powierzchnia zabudowy budynków zlokalizowanych na działce 323/9 i 323/10 z uwzględnieniem liczby kondygnacji wynosi 358,00 m2.

Przeprowadzone czynności nie pozwoliły jednoznacznie stwierdzić czy
w przypadku zbycia cena nieruchomości powinna być powiększona o podatek VAT. Zgodnie
z art. 82a ustawy o podatku od towarów i usług jeżeli udokumentowane działania organów egzekucyjnych lub komorników sądowych, o których mowa w art. 18, nie doprowadziły, na skutek braku możliwości uzyskania niezbędnych informacji od dłużnika, do potwierdzenia spełnienia warunków zastosowania do dostawy towarów,
o której mowa w art. 18, zwolnień od podatku wprowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 2 i 3, przyjmuje się, że warunki zastosowania zwolnień od podatku nie są spełnione.

Suma oszacowania wynosi 796 548,00 zł, zaś cena wywołania jest równa 3/4 sumy oszacowania i wynosi 597 411,00 zł. Sprzedaż towaru podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%. Wyżej zaprezentowana kwota stanowi kwotę brutto.   Licytant przystępujący do przetargu powinien złożyć rękojmię w wysokości jednej dziesiątej sumy oszacowania, to jest kwotę 79 654,80 zł.


W ciągu dwóch tygodni przed licytacją w sądzie mieszczącycm się pod adresem: ul. Narutowicza 42, Inowrocław, 88-100 Inowrocław można przeglądać protokół opisu i oszacowania wyżej wymienionej nieruchomosći. 

Nieruchomość można oglądać w następujących terminach: 












Data oględzin Godziny oględzin
14.06.2024 10:00 - 10:00

 

Zgodnie z art. 962 kpc licytant przystępujący do przetargu powinien złożyć rękojmię najpóźniej w dniu poprzedzającym przetarg.  

Rękojmię należy złożyć na konto komornika: Bank Spółdzielczy Inowrocław 79 8149 0000 0000 4555 2000 0010.

Za datę złożenia rękojmi przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego komornika. 

Rękojmia może być również złożona w książeczce oszczędnościowej zaopatrzonej w upoważnienie właściciela książeczki do wypłaty całego wkładu stosownie do prawomocnego postanowienia sądu o utracie rękojmi.

Stawienie się jednego licytanta wystarcza do odbycia przetargu.

Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do licytacji i przysądzenia własności na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te przed rozpoczęciem przetargu nie złożą dowodu, iż wniosły powództwo o zwolnienie nieruchomości lub przedmiotów razem z nią zajętych od egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję.


Użytkowanie, służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów i nie zostaną zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.


Zgodnie z przepisem art. 976 § 1 kpc w przetargu w przetargu nie mogą uczestniczyć: dłużnik, komornik, ich małżonkowie, dzieci, rodzice i rodzeństwo oraz osoby obecne na licytacji w charakterze urzędowym, licytant, który nie wykonał warunków poprzedniej licytacji, osoby, które mogą nabyć nieruchomość tylko za zezwoleniem organu państwowego, a zezwolenia tego nie przedstawiły.

Zgodnie z art. 18 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535) komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania cywilnego są płatnikami podatku od dostawy, dokonywanej w trybie egzekucji, towarów będących własnością dłużnika lub posiadanych przez niego z naruszeniem obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 106 c pkt 2 o podatku od towarów i usług faktury dokumentujące dostawę towarów, o której mowa w art. 18 cytowanej ustawy, z tytułu której na dłużniku ciąży obowiązek podatkowy, wystawiają w imieniu i na rzecz dłużnika komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania cywilnego.


Komornik Sądowy

Bartłomiej Karski


Historyczne ceny

Podobne oferty

Zobacz więcej
-30%
Nieruchomość

Grudziądz, kujawsko-pomorskie

Mieszkanie
268 800 zł
4 123 zł/m2
65,20 m2 08-10-2026
Nieruchomość

Grudziądz, kujawsko-pomorskie

Mieszkanie
29 250 zł
710 zł/m2
41,18 m2 Udział % 03-11-2026
-62%
Nieruchomość

Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Mieszkanie
485 558 zł
3 488 zł/m2
139,20 m2 19-10-2026